Czy felgi oryginalne z Golfa 7Jx17 5x112 ET 54 będą pasowały do O2 FL 1.9 BXE, chodzi głównie o ET ?
Dlaczego VW boi się Skody?
Zwiń
X
-
Dlaczego VW boi się Skody?
Dlaczego VW boi się Skody?
Autor informacji: Paweł Rygas
Piątek, 15 października (13:32)
"Chociaż od czasu, gdy Skoda stała się częścią koncernu Volkswagena minęło już dziewiętnaście lat, wśród polskich użytkowników innych marek wciąż spotkać się można z opinią, że Czesi wytwarzają jedynie "substytuty" samochodów.
Tego typu teorie głoszą najczęściej osoby, które w nowej skodzie siedziały ostatnio, gdy rzecznikiem rządu był Jerzy Urban, lub takie, które o własnych czterech kółkach rozmyślają na lekcjach chemii w gimnazjum.
Czeski producent w czasie niecałych dwóch dekad przeszedł metamorfozę, jaka nie udała się do tej pory żadnej innej firmie. Na wielu rynkach - również i w Polce - samochody z Mlada Boleslav okupują pierwsze miejsca motoryzacyjnych bestsellerów - klienci cenią sobie sprawdzoną technikę, niezłe wyposażenie i rozsądne podejście do kwestii ceny. W efekcie wrzesień okazał się rekordowym pod względem poziomu sprzedaży miesiącem w historii czeskiej marki. Do klientów trafiło 75 790 samochodów.
Chociaż dla wielu naszych czytelników może się to wydawać niewiarygodne, w zaledwie 19 lat czeski producent osiągnął wyniki sprzedaży, który dają poważne powody do niepokoju marce Volkswagen. Nowe skody często wygrywają bowiem rywalizację o klientów z polo, golfem czy passatem, co zaczyna poważnie martwić zarząd firmy z Wolfsburga.
Nie widać różnicy? To po co przepłacać
Pierwszym prztyczkiem wymierzonym w czeską markę wydawała się być zmiana konserwatywnej stylistyki nowych modeli Skody. Czesi odeszli od zachowawczych kształtów - nowa fabia i superb wzbudziły sporo kontrowersji. Okazuje się jednak, że nową urodę zaakceptowało wielu klientów.
O tym, że niemiecki koncern zaczyna trawić rak kanibalizmu, przekonują wyniki sprzedaży. Chociaż najlepiej sprzedającym się kompaktem bezsprzecznie pozostaje golf, to jednak właśnie dealerzy Skody najwięcej zarobili na słynnych niemieckich premiach wrakowych (fabia wyprzedziła w wynikach sprzedaży polo). Dla Volkswagena sytuacja jest o tyle niepokojąca, że rozegrała się niejako "na własnym podwórku". Dowodzi to, że Niemcy zaczęli stosować się do znanego reklamowego sloganu - "jeśli nie widać różnicy - po co przepłacać?".
Wygląda na to, że strategia budowania w oparciu o tę samą platformę podłogową, z wykorzystaniem tych samych zespołów napędowych, kilku nieco różniących się od siebie modeli Audi, Seata, Skody i Volkswagena zaczyna działać na niekorzyść niemieckich producentów. Skoda, której samochody są wyraźnie tańsze niż volkswageny, zaczyna przejmować klientów marki z Wolfsburga.
Prawdę mówiąc, nie ma się czemu dziwić, bowiem różnice w cenach porównywalnych modeli (z porównywalnym pakietem wyposażenia) obu producentów są znaczne. Dla przykładu różnica między superbem a passatem wynosi aż 2,500 euro na korzyść tego pierwszego, a nowa fabia kosztuje aż o 1650 euro mniej niż polo. Okazuje się wiec, że nawet w tak bogatym - a co za tym idzie snobistycznym - społeczeństwie jak niemieckie, coraz mniej ludzi decyduje się na konkretny model z uwagi na znaczek na masce.
Utrącić Skodę
Niemcy w pocie czoła pracują więc nad tym, by pokazać Czechom ich miejsce w szeregu. Działaniem, które "zachęcić" ma klientów do częstszego odwiedzania salonów Volkswagena jest rozpoczynające się właśnie... "cięcie" wyposażenia poszczególnych modeli skód.
Przykładowo - z oferty zniknie np. bardzo popularna wśród klientów półautomatyczna klimatyzacja climatic. W modelu superb, słynną, chowaną w drzwiach, parasolkę dostaniemy już tylko za dopłatą, a w najszybszej odmianie fabii - modelu RS - nie będzie możliwości zamówienia ksenonowych reflektorów (mimo że należały do standardowego wyposażenia poprzedniej generacji modelu!).
Z tego samego względu pod maskę superba nie trafi żaden TDI o sześciu cylindrach. Niemieccy analitycy uznali bowiem, że taki zabieg mógłby poważnie osłabić pozycję audi A6 - auta droższego od skody o co najmniej 20 procent!
Na podstawie wnikliwych badań rynku, naukowcy z uniwersytetu w Essen obliczyli, że w wyniku kanibalizmu, czyli przechodzenia klientów Volkswagena do tańszych marek koncernu - Skody i Seata - niemiecka firma traci każdego roku 500 mln euro.
Dealerzy Skody nie kryją oburzenia nową strategią koncernu i ostrzegają, że cięcia wyposażenia na pewno odbiją się na poziomie zadowolenia klientów czeskiej marki."
Pełny artykuł na stronie Interia.plPerfect Service by DGW
-
-
Z tego co wiem to Phaeton po lifcie dalej jest w ofercie, nie wiem czy akurat na naszym rynku ale jest. Kolejna porażka VAG to Altea z brzydkim kuprem zwana Toledo :diabelski_usmiech
Dla mnie to trochę dziwne, najpierw ktoś w VAGu pozwolił by do Skody ładować te "luksusowe" elementy a potem jak się dobrze zaczęło sprzedawać (o rany, jak to się wogóle mogło stać :P ) to trzeba temat ukrócić. Trochę się chyba sami w swojej polityce pogubili :szeroki_usmiech
A z trochę innej beczki ale w temacie: najlepszym dowcipem jest to że otwierając maskę w "sportowej" (tak przecież pozycjonowana jest marka Seata w VAGu) Ibizie na pokrywie silnika 1.4 znajdujemy niczym nie osłonięty znaczek Skody :diabelski_usmiech
Teraz to już w ogóle nie będzie przystawać skoro Skoda ma być jeszcze bardziej plebejska, i co zrobią Ci biedacy opisani w pierwszym akapicie co uważają Skode za substytut samochodu :wink:
Tak dla przypomnienia to przydałoby się im przypomnieć że "sportowy" Seat przed VW klepał marne klony starych Fiatów :PMoje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Skfarekpokrywie silnika 1.4 znajdujemy niczym nie osłonięty znaczek Skody
Kiedy szef VW zastanawial sie o ewentualnym wejsciu do F1 z silnikami TSI to mowil ze decyzja pod ktora marka koncernu nie zostala jeszcze podjeta. Rozwazali Porsche, Audi , VW i chyba Seata. Skody wogole nie wzieli pod uwage ... a to Seat powiniem miec na klapie znaczek : Powered by Skoda Motorsport
Komentarz
-
-
voltar, Seat w sporcie miał Ibizę, Cordobę i obecnie Leona ale to wszystko już modele z czasów VW. A wcześniej nie bardzo cokolwiek kojarzę.
Za to w Skodzie praktycznie każdy model miał rajdowy/wyścigowy odpowiednik - dla przykładu: 130 RS, 1000MB czy też 1100MB, lub późniejsze Rapidy.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
No właśnie w klasie aut luksusowych liczy się prestiż, którego VW najzwyczajniej nie ma :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Czytałem ostatnio, że szmelcwagen chce sprzerdać Seata i kupić Alfę od Fiata.
Jako uzasadnienie jakiś tam prezes WV twierdził, że seat nie ma żadnych tradycji sportowych a oni potrzebują takiej marki. Tymczasem wypromowanie Seata niezbyt się powiodło. Teraz mają seata/skodę/WV które to marki w zasadzie konkurują ze sobą o tych samych klientów.
Wogóle to chyba jakąś rewoluję szykują. Ja bym to widzał tak:
1 - segment sportowych aut popularnych - Afla Romeo (albo coś podobnego - co tam im się uda kupić),
2 - segment aut popularnych - szmelcwagen,
3 - premium - audi/porsche,
4 - bidaklasa - skoda.
I to by miało ręce i nogi. Bo teraz rzeczywiście kupić np. passata zamiast superba to trzeba mieć
Komentarz
-
-
Hmm tylko czy fiat będzie chciał sprzedać alfę? Poza tym gdyby tak księgowi i styliści VW dorwali się do alfy to .... mam mieszane uczucia co by wyszło..... wyobrażasz sobie nową giuliettę zrobioną na Golfie VI:zabaup
Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Jako uzasadnienie jakiś tam prezes WV twierdził, że seat nie ma żadnych tradycji sportowych a oni potrzebują takiej marki
Zamieszczone przez Agamek12Może właściciele AR zaczęliby się pozdrawiać na drodze, bo nie spotykaliby się co rano w serwisie..
Komentarz
-
-
chodzi o to żeby zrównać ceny skody z VW, bo skoda w/g zapowiedzi traci takie ficzery jak np klimatyzowany schowek, ale ten sam schowek będzie ciągle dostępny w opcji - cena skody się nie zmieni a po próbie doposażenia skody do standardu z VW okaże się że cena jest już identyczna jak w VW i ktoś kto miał kupić skodę kupi VW, a ten któremu nie zależy na dodatkach kupi skodę.
Prosty sposób na przekonanie ludzi do VW lub lepszy zarobek na Skodzie - na jedno wyjdzie- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Może właściciele AR zaczęliby się pozdrawiać na drodze, bo nie spotykaliby się co rano w serwisie...a tak wyglądałaby Alfa pod skrzydłami VW.
A co do tematu - dla mnie niepojętym jest że najpierw buduje się konsekwentnie i latami renomę Skody a jak okaszuje się że uczen przerósł mistrza to mistrz wali ucznia po łapach, bo ... jest za dobry :shock:Czarny Elegance
Komentarz
-
-
za każdym razem, wydaje mi się, że komentujecie to wszystko jak jakąś sytuację, która w dramatyczny sposób wymknęła się spod kontroli VW nie biorąc pod uwagę, że to być może przemyślane i dawno zaplanowane działaniasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaże to być może przemyślane i dawno zaplanowane działania- O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD
Komentarz
-
-
Tymczasem wypromowanie Seata niezbyt się powiodł
Jeszcze jakiś czas temu Seat był promowany dumnym hasłem "AUDI BRAND GROUP" - nawet były stosowne wlepki z takim hasłem na nowych samochodach tej marki zapodawane :wink:. Ostatnio natomiast widziałem najnowszą reklamę jakiegoś tam modelu Seata z podpisem "MEMBER OF VOLKSWAGEN GROUP" - komentarz chyba jest zbyteczny
Pozostaje nam czekać na hasło - "w naszych autach pracują silniki skody" :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz